Garancia

A VIRÁGWEBSHOP KFT. ÁLTAL NYÚJTOTT GARANCIÁK

A Virágwebshop által forgalmazott növényeket Európai legjobb termelőitől szerezzük be. Beszállítóink a legnagyobb odafigyeléssel választják ki a legjobb minőségű növényeket, szaporító anyagokat.
A maximális odafigyelés és törődés ellenére sem zárható ki azonban annak a lehetősége, hogy eltérés legyen a megrendelt és a kapott növény között. Ennek okai legtöbbször emberi tévedés, technikai vagy szállítási hibák lehetnek.

Hogyan jelezheti nekem észrevételeit?

Kérem, hogy az alábbi tájékoztatót figyelmesen olvassa végig és az itt leírtaknak megfelelően járjon el (különös tekintettel az 5-ös pontra)!
Kérem, hogy reklamációját mindig írásban jelezze az info@viragwebshop.hu e-mail címen, mellékelve a fényképet a szóban forgó termékről, szállítólevélről. Reklamációját minden esetben csak a megadott e-mail címre küldve és fényképpel együtt tudjuk elfogadni!
Mivel a termékek jellegénél fogva azok visszaküldése nem lehetséges, (mint pl. egy hibás műszaki cikk esetében), ezért a fennálló problémát fotóval szükséges igazolnia. Amennyiben reklamációját jogosnak ítéljük, természetesen garantáljuk az adott termék saját költségünkre történő cseréjét vagy annak árának visszatérítését készlethiány esetében. 


1) Garancia virághagymák és gumókra, valamint gyökércsomagolt évelőkre

  • Kérem, hogy a csomag átvételekor nézze át a kapott terméket, ellenőrizze az épségüket. Bármi eltérést (fajtaazonossági eltérés a címkén, darabszám) vagy minőségi problémát észlel (pl. puha, rothadt, foltos, kiszáradt a termék), azt kérem az átvételtől számított 14 napon belül jelezze nekünk (az 5. pontban leírtaknak megfelelően). 
  • A 14 napot és a kiültetést követően sajnos a termékek minőségére nem tudunk jótállást vállalni a tartási és környezeti körülmények ellenőrizhetetlensége miatt. A terméket számtalan olyan körülmény érheti (pl. időjárási viszonyok, kártevők), amire nincs befolyásunk és a hibátlan állapotú terméknél is problémát idézhetnek elő. 
  • A fogyasztóvédelmi jogszabályok alapján élő növények esetén a kellékszavatosság akkor érvényesíthető, ha a termék az átvétel időpontjában már hibás volt (pl. sérült, romlott vagy nem életképes). A hajtás elmaradása önmagában nem tekinthető szavatossági hibának, mivel az több tényezőtől is függhet (talaj, időjárás, ültetési mélység, nedvesség stb.). A jogszabályok alapján akkor tudunk szavatossági igényt elfogadni 14 napon túl, ha bizonyítható fotóval (ami garanciális időszakon, vagyis az érkezéstől számított 14 napon belül készült), hogy a termékek már az átvétel pillanatában nem voltak életképesek (pl. kiszáradtak, romlottak, penészesek voltak stb.).
  • Mit érdemes ellenőrizni a csomag kibontásakor? - Ebben a bejegyzésben részletesen bemutatom, hogy mire érdemes figyelnie a virághagymák, gumók és gyökércsomagolt évelők átvételekor, és hogyan különböztetheti meg a természetes eltéréseket a valódi minőségi hibáktól. (Kattintson ide a cikkért.)
     


2) Garancia szabadgyökerű, konténeres és földlabdás évelőkre

  • Kérem, hogy a csomag átvételekor nézze át a kapott termékeket, ellenőrizze az épségüket. Ha bármi eltérést, problémát észlel, azt kérem az átvételtől számított 48 órán belül jelezze nekünk (az 5. pontban leírtaknak megfelelően).
  • 48 óra elteltével nem tudunk minőségi garanciát (jótállást és szavatosságot) vállalni az élő növényekre, mivel a termékek a Vevő általi tartási és gondozási hibából eredően is tönkre mehetnek!
  • Egyes növények természetéből adódóan a visszaküldésük nem lehetséges, és az elállási jog kizárt, mivel ezek a termékek az elállási időszakon belül tönkre mehetnek. Ezen termékek közé sorolandók az "élő növények": virágzó orchideák, földlabdás és konténeres évelők.
  • Ezekre a növényekre emiatt sajnos nem érvényes a 14 napos Pénzvisszafizetési garancia!
     


3) Pénzvisszafizetési garancia (14 napos elállás)

A megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a vásárlástól és visszaküldheti a rendelést, mi pedig visszatérítjük annak összegét. Az elállási jog érvényesítéséhez kérem kövesse az alábbi lépéseket:

  • Az elállási jogot csak a teljes rendelésre lehet érvényesíteni
  • A csomag átvételétől számított 14 napon belül adja fel a csomagot címünkre (Virágwebshop Kft. 2340 Kiskunlacháza Alsó-Dunasor 47.). A csomag visszaküldésének költsége Önt terheli. 
  • A csomaghoz kitöltve mellékelje a visszaigazoló e-maillel küldött elállási nyilatkozatot.
  • A kézhez kapott termékeket Ön köteles a megrendeléskor kapott állapotban visszaszolgáltatni és a sérülésmentes szállításról gondoskodni. A sérült, címkézetlen, stb. termékek értékét nem áll módunkban visszatéríteni.
  • A visszatérítést a csomag visszaérkezése után 5 munkanapon belül indítjuk el az eredeti fizetési móddal megegyező úton. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.
  • További részletek: https://viragwebshop.hu/aszf - Elállási jog) 

Egyes növények természetéből adódóan a visszaküldésük nem lehetséges, és az elállási jog kizárt, mivel ezek a termékek az elállási időszakon belül tönkre mehetnek. Ezen növények a virágzó orchideák, szabadgyökerű, földlabdás és konténeres évelők.

 



4) Fajtaazonossági és virágzási garancia

  • ​Termékeink (virághagymák, évelő növények, magok) első virágzása általában az ültetéstől számított 1-2. szezonban várható, ha a megfelelő körülmények biztosítva vannak. A virágzás elmaradása általában a nem ideális ültetési és tartási körülményeknek köszönhető, pl. tápanyag ellátottság, fény mennyisége, talaj minősége, hőmérséklet, stb. Éppen ezért nem tudunk virágzási garanciát vállalni (pl. hogy növény már az első idényben virágozni fog vagy hogy mennyi virágot hoz), erre vonatkozóan nem áll módunkban reklamációt elfogadni! 
  • Minden termékünkre érvényes a törvény által előírt garancia, azaz jótállás. Beszállítóink a legnagyobb odafigyeléssel választják ki a legjobb minőségű növényeket, szaporító anyagokat. A maximális odafigyelés és törődés ellenére sem zárható ki azonban annak a lehetősége, hogy eltérés legyen a megrendelt és a kapott növény között. Ennek okai legtöbbször emberi tévedés, technikai vagy szállítási hibák lehetnek. 
  • Garanciális feltételek:
    • A termékek színe, annak méretei és virágainak/leveleinek száma a weboldal képeihez képest eltérhet, ezzel kapcsolatos panaszokra nem tudunk garanciát vállalni. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt. (Ennek oka legtöbbször az, hogy a monitorok és kijelzők torzítják a színeket, egy-egy termékfotó szinte minden készüléken más árnyalatú.) 
    • Természetesen, ha más fajtát kapott, mint amit rendelt (vagyis nem csak árnyalatbeli eltérés mutatkozik, vagy pl. fehér helyet pirosat kapott), akkor érvényes a csere vagy visszafizetési garancia.


5) Hogyan érvényesítheti a garanciákat?
Felhívom figyelmét, hogy a garanciákat kizárólag ezen feltételek teljesítésével tudom Önnek érvényesíteni, ezért kérem, ezeknek maradéktalanul tegyen eleget! Hiányosan érkező reklamáció esetén igyekszem segíteni és felhívni figyelmét a pótlásra, de eltekinteni nem tudok a feltételek teljesítésétől! 

  1. Fényképezze le:
    minőségi vagy fajtaazonossági garanciához: egyenként a reklamálni kívánt hagymákat, gumókat, virágokat, vagy a termékcímkét a csomagoláson
    hiányzó termék esetén: a csomagban található szállítólevelet
    sérült csomag esetén: a csomagolást még az érkezéskori, felbontás előtti állapotban
    Fontos, hogy csak éles, jó minőségű képet tudunk elfogadni, amin a teljes termék/virág látszik!

  2. Az info@viragwebshop.hu e-mail címre küldje el a fényképeket egy e-mailben! Az egyéb felületekre (pl. chat, közösségi média üzenetek és kommentek) küldött reklamációt nem áll módunkban elfogadni.
    Kérem, hogy tüntesse fel levelében:
    - a rendelési számot
    - a kifogásolt fajta pontos nevét vagy cikkszámát
    - a kifogásolt darabszámot.

    Ha több fajtáról és/vagy darabszámról van szó: mindegyikről egyenként készítsen fotót és tüntesse fel a rendelt fajta nevét a fotón vagy listázva írja meg a fajtaneveket a fénykép sorszámának megjelölésével. Pl. ha 2 terméket reklamál, akkor 2 db képet csatoljon mellékletként és a levélben listázva(!) tüntesse fel a fajtanevet, darabszámot és a kép nevét/sorszámát, hogy tudjam melyik kép melyik termékhez tartozik. Ha fajtánként több darabot rendelt és mindegyik problémás, akkor nyugodtan lehet mindegyik darab egy fotón.
     
  3. Visszakapja a termék árát az eredeti fizetési módon visszatérítve, utánvét esetén bankszámlára utalással. (Az adott szezonban, elérhető készlet esetén természetesen a termék pótlása is lehetséges.)


6) Amire nem tudunk garanciát vállalni:

  1. Nem tudunk garanciát vállalni az időjárás (pl. fagy, vihar, tartós esőzés, szárazság) és a kártevők okozta károkra.
  2. Garanciát abban az esetben sem tudunk vállalni, ha nem lettek betartva az ültetési útmutatóban leírt szabályszerűségek, így a növények más környezetben vannak tartva/tárolva/ültetve/gondozva, mint amit igényelnének – hiszen ez nagyban befolyásolja az adott növények fejlődését.
  3. Ha késedelmesen tudta csak átvenni vagy kicsomagolni a csomagot és amiatt károsodott a növény, sajnos nem tudunk rá garanciát vállalni. (A kiszállítás nem nekünk vagy a futárcégnek felróható okok miatt tartott 24 óránál tovább, vagy Ön nem csomagolta ki a megérkezés napján a növényeket.)
  4. A termékek színe, annak méretei és virágainak/leveleinek száma a weboldal képeihez képest eltérhet, ezzel kapcsolatos panaszokra nem tudunk garanciát vállalni. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt. (Ennek oka legtöbbször az, hogy a monitorok és kijelzők torzítják a színeket, egy-egy termékfotó szinte minden készüléken más árnyalatú.)
    Természetesen, ha más fajtát kapott, mint amit rendelt (vagyis nem csak színbeli eltérés mutatkozik vagy pl. fehér helyet pirosat kapott), akkor érvényes a csere vagy visszafizetési garancia.
  5. Termékeink (virághagymák, évelő növények, magok) első virágzása az ültetéstől számított 1-2. szezonban várható. Nem tudunk arra garanciát vállalni, hogy a növény már az első idényben virágozni fog, így erre vonatkozóan nem áll módunkban reklamációt elfogadni! A virágzás elmaradása általában a nem ideális ültetési és tartási körülményeknek köszönhető, pl. tápanyag ellátottság, fény mennyisége, talaj minősége, stb.
  6. "Élő növények" esetén a legnagyobb gondossággal csomagoljuk a növényeket, viszont a szállítás során a növényben (orchidea, konténeres és földlabdás évelő) keletkezett kárért nem tudunk felelősséget vállalni!
  7. 14 nap elteltével nem tudunk minőségi garanciát vállalni termékeinkre, mivel az átvételtől számított 14 nap elteltével ez a termékek a Vevő általi tartási és gondozási hibából eredően is tönkremehetnek!

Hogyan jelezheti nekem észrevételeit?

Kérem, hogy reklamációját mindig írásban jelezze az info@viragwebshop.hu e-mail címen, mellékelve a fényképet a szóban forgó termékről. Reklamációját minden esetben csak fényképpel együtt tudjuk elfogadni! Amennyiben reklamációját jogosnak ítéljük, természetesen garantáljuk az adott termék saját költségünkre történő cseréjét vagy annak árának visszatérítését készlethiány esetében.